Assalamualaikum & Salam Sejahtera,

Selamat datang ke blog Lis's Cottage. Di sini Lis ada mempamerkan serba sedikit hasil tangan Lis seperti folkart, decoupage, basket liner, chocolate dll. Sambil kita mengeratkan tali silaturrahim antara kita sudi2lah jengok di blog Lis ini apa yg ada.

Untuk item2 yg Lis jual sila klik disebelah kanan ----->

Gambar2 akan diupdate dari masa ke semasa.

Penghantaran adalah menggunakan Pos Laju & Express.


Lis harap sudi2lah jadi teman Lis..


Terima Kasih.

My Lovely Friends..

Lagi tempahan folkart & decoupage oleh rakan fesbuk..


Signage decoupage ni ditempah oleh Nor Farhana..
manakala signage folkart di bawah katanya utk dihadiahkan kpd rakan sekerjanya yg hendak berpindah..


Thnx farhana..

Tempahan folkart signage oleh rakan fesbuk dari Johor

Signage ni ditempah oleh Nurul dari Johor.. harap2 puas hati ye nurul...

Gader2 rakan2 blog & fesbuk daerah manjung..

Assalamualaikum..

apa yg akak teringinkan akhirnya tercapai.. iaitu pertemuan dgn rakan2 blogger & rakan2 fesbuk.. hari khamis 28hb Oktober 2010 yg lepas.. bermulanya sejarah pertemuan rakan2 blogger & fesbuk daerah manjung.. yg mana sebelum ni akak tak pernah pun bertemu mereka.. hnya bersembang di alam maya.. itu pun sebelum ini akak malu2 nk bercampur dgn mereka.. sebab akak ni baru ja berpindah ke sitiawan..

tapi Alhamdullillah.. semuanya telah berlaku.. & kami bergader di rumah kak ani.. iaitu tuan rumah yg juga adalah rakan fesbuk.. kak ani sudi menjadikan rumahnya tempat gader2 kami bg kali yg pertama.. walaupun ada yg tak dapat datang.. tp tak apalah this is the first gathering.. InsyaAllah di masa yg akn datang akn lebih meriah & kehadiran lebih ramai..

akak dgn rakan fesbuk izan yg telah memeriahkan suasana..
cayalah izan..


mcm2 makanan yg dihidangkan..masing2 bawa.. jadi banyak..

masing2 membawa makanan.. (pot luck)..hmmm banyak sungguh makanan.. sembang punya sembang mcm2 topik keluar (tapi bkn mengata yer..) makan.. smpai kenyanglah..

kak ani (tuan rumah) bergambar bersama ina (azlinadeco.blogspot.com)



aju & ina


makanan terlalu banyak..masing2 dh kenyang.. smpat lg tapau..bawa balik.. hehe..

akak amat berharap the next gathering nnti akn lebih ramai kehadiran & lebih meriah lagi..

Lamaran dr orang Singapore..

Metal tray & cookie jar akak telah dilamar oleh org Singapore..
Tengoklah meja akak yg tunggang langgang mcm tongkang pecah.. tengah nak siapkan 12 biji cookie jar utk 2 set tray & cookier jar..

Hmm semua ni kena hantar esok atau lusa..


Meja akak yg penuh sesak dgn cookie jar..

Sesiapa nak lamar masih ada kekosongan.. sms 017 4699018 atau tinggalkan jer msg tu di shoutbox..

Metal tray & cookier jar

Assalamualaikum..

N3 kali ni..benda yg akak lupa nk update dlm blog..

Hmm kat bawah ni.. metal tray dgn 6 set cookie jar.. kombinasi warna putih dgn fabric english cotton & riben cookier jar tu.. membuatkan set ni nmpak sweet.. ke englishan..hehe..

kalau nak beli tray atau cookier jar saja pun bole..

so sesapa yg nk tempah bole lah.. calling2 akak.. atau sms ke 017 4699018



Coklat lagi..

Kengkawan ada berkata.. Lis kau ni rajin la..mcm2 buat..folkart..coklat..
hmm nak buat camna itu smua hobi akak.. yg mana keje2 mereka2.. mencipta.. makna kata yg berbentuk hasil seni.. mmanglah akak minat.. dah nak wat camna???darah seni..hehe...

Kat bawah ni akak nk kongsi coklat yg akak hasilkan..


Hantaran diperbuat dr coklat berbentuk ikan.Order dr kawan dr Penang utk pertunangan.


Coklat bentuk love ni akak letakkan dlm kotak emas..foooh.. bersinar2.. berpinau2 mata akak..

nak tngok lagi coklat2 yg akak hasilkan sila klik gambar bawah..


My Fabric Cupcake

Assalamualaikum..

Tngok orang buat cc akak pn teringin wat cc.. tp takpalah..cc ni hasil buatan tangan akak sndiri..

Setakat ni ada 2 jenis fabric cc yg akak buat.. hmm inilah hasilnya..






Beg raya iffah..


Salam sumer.. tak abis lagi pasal raya...

ni akak nk share sikit.. raya ritu.. anak dara kecik akak tu cakap.. mama..mama.. buatkan kakngah beg raya.. kakngah nk kutip duit raya banyak2 nih..

so akak pn jahitlah beg raya tu...
nindia.. sweet.. beg raya..

sukernyer die..

Kontest Candid Camera

akak pn nk join samalah kontest nih.. akak pn banyak gambar2 candid dlm simpanan..
kontest nih dianjurkan oleh noie.. tarikh tutup 25hb Oktober, 2010.. sumer org bole join..
klu uolls nk join klik sini..

noie

so mari kita lihat apa yg ada??.... zassssshhhhhhhh....

\/\/\/\/\/
\/\/\/\/
\/ \/\/
\/\/
\/

kuang..kuang.. kuang..

nih si ihsan anak akak..gambar ni di ambil akak sndiri tahun lepas..
oleh krn si ihsan ni terlalu letih bermain seharian dgn akaknya.. hmm dah lena terkapag.. sampai tak sempat2 nk carik bantal.. sempat gak akak bercandid camera.. hehe..

akak pun nak taglah kekawan 2 orang nih..

jun
ayu

Ingat tarikh tutup 25hb Oktober, 2010..

Jom join Kontest Candid Camera..